Diabetes.

Jag fick diabetes när jag var 12 år, kändes förjävligt, förstör mitt liv, ha knappast!Men inte så kul att ha det.
Nu är jag 18, Så jag har haft det i 6 år..
Vissa tror nog säkert att man inte kan kröka eller lira nån sport, Men det är skitsnack! Jag krökar minst 2 gånger i veckan,sportar 4-5 gånger i veckan (hårt).
Men sköta sig är ju bra om man har en  sjukdom...

Första sprutan-på morgon när jag äter frukost.
Andra- Vid lunch.
tredje.mellanmål.
fjärde.middag.
femte.nattmackan.
sjätte och sista-nattsprutan(väldigt viktig)!!

Det är inte bara att ta dom där sprutorna,Inte alls! Måste ju förstås kolla vad mitt blodsocker ligger på,Det ska ju ligga mellan 4-8. Det kan vara väldigt svårt att hålla det när man krökar och lirar tennis, Eller vad fan man gör! Och att alltid behöva ha nåt i fickan i fall man får lågt blodsocker.Tack jonas för att du har dom där kladdiga twixen på dig!!


 Mina teststickor.
 Min spruta.
 Humalog.Det jag drar in i sprutan.(Mat dosen)
Min sockermätare.
 Lantus.(Nattdosen).

                                                                                                           EVERY DAY IS A BATTLE!!


Kommentarer
Postat av: L

sötnos:)

2008-08-19 @ 18:35:49
URL: http://uppsalaskvaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0